I believe everyone comes to this World for a reason. Every person has a story and everyone has a mission. We all are different. I know, I came here for a reason too - to search, to learn, to care, to create, to love... and to share all of my treasures and experience with the others. I am a dreamer, I am a perfectionist, I am a woman. But before all those things - I am unique!

Десислава Тенева и осиновяването

Пътят ми до Консултант по осиновяване (Първият в България):
Всъщност, аз съм широко скроен човек и интересите ми са разностранни. Разбира се, насочила съм към дейности, свързани с професионална помощ и подкрепа на хора, консултиране и съветничество.

Моите професионални интереси в областта на осиновяването и приемната грижа, в хронологичен ред:
  • През 2000 г. се дипломирах с дипломна работа на тема Осиновяване. За тези години си беше направо смело да се захванеш с подобна проблематика. Това ми донесе Магистърска степен по Социална работа с деца и юноши, с интерес към осиновяване.
  • През 2004 година преминах успеше 2месечен професионален стаж - обучение в Германия - Служба по осиновяване и приемна грижа, Рощок, към Социалното министерство на Република Германия. Това ми даде и първият сертификат, удостоверяващ, че съм обучен специалист по въпросите на осиновяването и приемната грижа в Германия и Европейски съюз. В последствие се оказа и че съм единственият специалист с такъв сертификат в България.
  • В началото на 2006 година създадох първият по рода си онлайн ресурсен център, засягащ темата осиновяване в интернет. Нарекох го Национален Форум Осиновяване (Форум - главният градски площад в древен Рим, център и средище на града). Сайтът е най-големият информационен портал, който предоставя информация на своите потребители, свързана с процеса на осиновяване, юридическа подкрепа и съветване. Уникалното в него е, че за първи път разглежда биологичните родители като част от процеса и ги поставя редом до осиновените и осиновителите. В сайта ще намерите статии, снимки, юридическа документация, връзки с институции, истории и др. полезни материали. Сайтът подлежи на цялостна реконструкция през 2012 г.
  • По-късно, през пролетта на 2006 г. заработи и форумът към сайта, който се радва на голяма популярност сред повече от 2500 потребители;
  • През Декември на 2006 г. преминава и през първите си онлайн курсове в САЩ: "Пътят на привързаността" ("Тhe journey of attachment")  и "Книга на живота - Създаване  разказване на историята на детето" ("Lifebook - Creating and telling your childstory");
  • От 2007 г. до настоящият момент работя активно по посока промяна в нагласите на обществото ни и премахване на табуто пред осиновяването.
  • Автор съм на редица статии (собствени и преводни), онлайн обучителни модули (които тепърва ще видят бял свят;
  • Участвала съм в десетки предавания и дискусии по теми, свързани с осиновяването;
  • От началото на създаването на Фондация "Искам бебе", успешно си партнираме и заедно поставяме основите на нов начин на мислене. От 2012 г. стартираме съвместни кампании, защото вярваме, че заедно можем повече.
  • Като Магистър по Социална работа с деца и юноши, сертифициран социален работник по осиновяване и приемни грижи, аз разработих и адаптирах методология  за развиване на консултантска дейност в България (очаквайте скоро);
  • Практикувам като Консултант по осиновяване съвсем от скоро, но смятам, че тази професия ще се наложи като важна част в процеса.
И още едно последно нещо - много често ме питат: Защо се занимавам с това, няма ли да е по-лесно ако осиновените помагат на осиновени и така... Нека внеса светлина и по този въпрос: Отне ми 10 години да реша дали ще се занимавам с това, с което съм се захванала. Аз също съм осиновена, познавам биологичните си родители, преминах през много процеси, докато стигна до тук. Истината е по средата - преживелите подобни истории често са пристрасни и не могат да видят процеса от всички страни (не умаловажавам опитът им в никакъв случай), чиновниците, които работят в институции за деца често не се интересуват от съдбите на хората... но професионалистите на свободна практика, независимите експерти, тези които работят заради мисията... тези хора най-добре биха могли да помогнат без да взимат страна.
Има още много за разказване. Не се притеснявайте и ме потърсете на адрес: adoption@abv.bg
А сега отделете малко от своето време и потърсете в менюто от дясно опцията Консултант по осиновяване. Там ще разберете по-подробно за дейността ми.